Aké informácie musím poskytnúť pred príchodom hosťa

Chystáte sa privítať nových hostí vo vašom ubytovacom zariadení? Skvelé! Prvý dojem je nesmierne dôležitý a kľúčom k spokojnosti hostí je poskytnúť im všetky potrebné informácie ešte pred ich príchodom. Dobre informovaný hosť je uvoľnený hosť, ktorý sa môže tešiť na svoj pobyt bez zbytočných stresov a nejasností.

V tomto blogu sa pozrieme na to, aké kľúčové informácie by ste mali svojim hosťom poskytnúť, aby ich príchod prebehol hladko a ich pobyt bol čo najpríjemnejší.

1. Potvrdenie rezervácie a detaily:

Začnime základmi. Hneď po potvrdení rezervácie by ste mali hosťovi zaslať potvrdzujúcu správu alebo e-mail so všetkými dôležitými detailmi ich pobytu. To by malo obsahovať:

  • Dátumy a časy príchodu a odchodu: Jasne uvedené dátumy a časy, na ktoré bola rezervácia vytvorená.
  • Typ ubytovania: Aký typ izby, apartmánu alebo iného ubytovania si hosť rezervoval.
  • Počet osôb: Pre koľko osôb je rezervácia platná.
  • Celková cena a rozpis platieb: Aké sú celkové náklady na pobyt a akým spôsobom a kedy boli alebo budú platby realizované.
  • Podmienky zrušenia rezervácie: Aké sú pravidlá pre prípadné zrušenie rezervácie.

2. Adresa a pokyny na cestu:

Poskytnite hosťom presnú adresu vášho ubytovacieho zariadenia. Okrem toho im uľahčite cestu tým, že im poskytnete:

  • Podrobné pokyny na cestu: Ako sa k vám najlepšie dostanú autom, verejnou dopravou (autobus, vlak, električka) alebo z najbližšieho letiska. Môžete pridať aj odkazy na online mapy alebo GPS navigáciu.
  • Informácie o parkovaní: Ak majú hostia prísť autom, informujte ich o možnostiach parkovania – či je k dispozícii parkovisko priamo pri objekte, či je spoplatnené, alebo kde môžu parkovať v okolí.

3. Postup pri príchode (Check-in):

Aby hostia vedeli, čo ich čaká po príchode, mali by ste im vopred oznámiť:

  • Čas príchodu: Aký je štandardný čas príchodu. Ak je možný skorší alebo neskorší príchod, informujte ich o podmienkach.
  • Miesto registrácie: Kde sa majú hostia pri príchode hlásiť (recepcia, konkrétna adresa, iné).
  • Potrebné dokumenty: Aké doklady totožnosti budú potrebovať pri registrácii.
  • Postup pri odovzdaní kľúčov: Ako a kde dostanú kľúče od svojho ubytovania. Ak používate bezkontaktný prístup (napr. kód), poskytnite im potrebné inštrukcie a kódy vopred.
  • Kontaktná osoba pri príchode: Kto ich privíta a komu sa môžu v prípade potreby obrátiť.

4. Prístup k ubytovaniu a vybavenie:

Uistite sa, že hostia vedia, ako sa dostať do svojho ubytovania a aké vybavenie tam nájdu:

  • Číslo izby/apartmánu: Ak je to relevantné.
  • Informácie o prístupe do budovy: Ak existujú špeciálne vchody, výťahy alebo schodiská, ktoré by mali použiť.
  • Zoznam vybavenia: Aké vybavenie nájdu v izbe/apartmáne (napr. Wi-Fi, TV, klimatizácia, kuchynský kút, práčka, sušička, uteráky, toaletné potreby).
  • Návody na použitie spotrebičov: Ak je to potrebné, poskytnite jednoduché návody na použitie zložitejších spotrebičov.
  • Informácie o Wi-Fi: Názov siete a heslo.

5. Domáce pravidlá a očakávania:

Predídete tak nedorozumeniam a zabezpečíte príjemný pobyt pre všetkých, ak hostí vopred oboznámite s:

  • Pravidlami ubytovacieho zariadenia: Napríklad zákaz fajčenia v interiéri, nočný kľud, pravidlá pre domáce zvieratá, triedenie odpadu a pod.
  • Možnosti stravovania: Ak ponúkate raňajky, obedy alebo večere, informujte ich o časoch a možnostiach. Ak nie, odporučte im reštaurácie a obchody v okolí.
  • Informácie o odhlásení (Check-out): Aký je čas odchodu, kde majú odovzdať kľúče a aké sú prípadné ďalšie pokyny.

6. Informácie o okolí a odporúčania:

Pridajte hodnotu k pobytu vašich hostí tým, že im poskytnete užitočné informácie o okolí:

  • Tipy na výlety a aktivity: Odporučte im zaujímavé miesta, pamiatky, turistické trasy, kultúrne podujatia a iné aktivity v okolí.
  • Informácie o verejnej doprave: Aké sú možnosti verejnej dopravy v blízkosti a ako ich môžu využiť.
  • Odporúčania na reštaurácie, kaviarne a bary: Dajte im tipy na dobré podniky v okolí.
  • Kontakty na núdzové služby: Telefónne čísla na políciu, hasičov, záchrannú službu a najbližšiu nemocnicu.

7. Kontaktné informácie:

Vždy by mali mať hostia možnosť sa s vami v prípade potreby skontaktovať. Poskytnite im:

  • Vaše telefónne číslo: Na ktoré vám môžu zavolať v prípade akýchkoľvek otázok alebo problémov.
  • Vašu e-mailovú adresu: Pre menej urgentné záležitosti.
  • Informácie o dostupnosti: V akom čase ste pre nich k dispozícii.

Záver:

Poskytnutie komplexných a jasných informácií pred príchodom hosťa je investícia do ich spokojnosti a do vašej reputácie. Dobre informovaný hosť sa cíti vítaný a pripravený na svoj pobyt, čo vedie k pozitívnejším recenziám a väčšej pravdepodobnosti, že sa k vám v budúcnosti opäť vráti. Nezabudnite, že komunikácia je kľúčom k úspešnému hostiteľstvu!


Musíte sa prihlásiť ak chcete zanechať komentár.