Čo ak klient zruší rezerváciu kvôli hroziacim záplavám

Ak klient zruší rezerváciu kvôli hroziacim záplavám, je dôležité reagovať promptne a profesionálne. Tu je niekoľko možných scenárov a odporúčaní:

1. Zrušenie rezervácie pred nástupom:

  • Flexibilita: Ak je zrušenie oznámené dostatočne vopred, ponúknite klientovi možnosť presunúť rezerváciu na neskorší termín alebo zmeniť typ ubytovania.
  • Storno podmienky: Odvolajte sa na vaše storno podmienky a informujte klienta o možných poplatkoch.
  • Empatia: Vyjadrite pochopenie pre situáciu klienta a potvrďte mu, že bezpečnosť je na prvom mieste.

2. Zrušenie rezervácie počas pobytu:

  • Bezpečnosť: Prioritou je bezpečnosť klienta. Pomôžte mu s evakuáciou, ak je to potrebné.
  • Náhrada: Ak je možné, ponúknite klientovi čiastočnú alebo úplnú náhradu za nevyužité služby.
  • Komunikácia: Udržujte klienta informovaného o aktuálnej situácii a možných riešeniach.

3. Zrušenie rezervácie z dôvodu poškodenia ubytovania záplavami:

  • Oznámenie: Informujte klienta o situácii čo najskôr a zrušte mu rezerváciu.
  • Náhrada: Vráťte klientovi všetky uhradené platby.
  • Kompenzácia: Ak je to možné, ponúknite klientovi nejakú formu kompenzácie, napríklad zľavu na budúci pobyt.

Dôležité aspekty:

  • Dokumentácia: Všetky zrušenia a komunikáciu s klientom dôkladne zdokumentujte.
  • Poistenie: Skontrolujte si podmienky poistenia, či pokrýva škody spôsobené živelnými pohromami.
  • Komunikácia s ostatnými klientmi: Informujte aj ostatných klientov o situácii a prijatom opatreniach.
  • Spolupráca s miestnymi úradmi: Buďte v kontakte s miestnymi úradmi a sledujte vývoj situácie.

Tipy pre komunikáciu:

  • Buďte jasný a stručný: Informácie podávajte jasne a zrozumiteľne, bez zbytočných technických detailov.
  • Používajte ľudský tón: Vyjadrite empatiu a porozumenie.
  • Zamerajte sa na riešenie: Namiesto toho, aby ste sa zameriavali na problém, ponúknite klientovi riešenie.
  • Buďte ochotný pomôcť: Ukážte klientovi, že sa oňho staráte a chcete mu pomôcť.

Príklad e-mailu:

Vážený/á [meno klienta],

Oznamujeme Vám, že z dôvodu výskytu záplav v našej oblasti, sme bohužiaľ nútení zrušiť Vašu rezerváciu na termín od [dátum nástupu] do [dátum odchodu]. Bezpečnosť našich hostí je pre nás prvoradá a v súčasnej situácii nie sme schopní zabezpečiť Vám plnohodnotný a komfortný pobyt.

Všetky uhradené platby Vám budú v plnej výške vrátené do [počet dní] dní. Ak máte záujem, radi Vám ponúkneme možnosť presunúť Vašu rezerváciu na neskorší termín, akonáhle sa situácia znormalizuje.

Ospravedlňujeme sa za vzniknuté komplikácie a veríme, že pochopíte túto nútenú zmenu.

S úctou, [Vaše meno] [Názov ubytovacieho zariadenia]

Pamätajte: Každá situácia je individuálna a vyžaduje individuálny prístup. Základným pravidlom je však vždy postupovať s empatiou, transparentnosťou a profesionalitou.